Navigace

Obsah

Český jazyk (Mgr. Martina Wagner)

ÚKOLY NA TÝDEN OD 23.3. - 29.3.

Pro žáky, kteří si ještě nejsou jisti psaním mě/mně a sebou/s sebou, jsem vyrobila stručný přehled (žlutá tabulka), snad Vám to pomůže.

kl

23.3. - 24.3.

25.3. - 26.3.

Prostudujte si znovu pořádně tabulku s druhy číslovek, kterou jsem Vám posílala ve čtvrtek

  • Na str. 29 v pracovním sešitě udělejte cv. 1 a 2. Snažte se pracovat bez nahlížení do tabulky. Když si nebudete jisti, můžete do ní nahlédnout.
  • Přečtěte si článek Žito kouzelník v čítance od str. 125, stručně napište, o čem článek je (cca 3-5 vět) a pošlete na můj e-mail do neděle.

27.3.-29.3. 

  • Naučte se skloňování číslovek dva, dvě a oba, obě. Posílám Vám tabulku na skloňování dva/dvě a oba/obě (skloňuje se stejně). Tabulku si přepište na papír.

obe

Pozor, v tomto se dělají často chyby: ve 2. a 6. pádu je správný tvar DVOU a OBOU, nikdy nepište dvouch nebo obouch, takové tvary neexistují. V 7. pádě je správně jedině DVĚMA, tvar dvěmi neexistuje! 

Úkoly do 22.3.

  • Podle oranžové tabulky na str.123 se naučte, kdy se ve větě píše sebou a kdy s sebou.
  • Poté si vyzkoušejte cv.3/123. Nemusíte přepisovat celé cvičení, stačí, když vypíšete pod sebou pouze výrazy, které se mají doplnit.
  • Samostatně a bez nahlížení do tabulek se zájmeny si vyplňte pracovní sešit str. 28, vyfoťte a pošlete mi na e-mail.
  • Přečtěte si rozdělení číslovek na str. 134 v učebnici. Přikládám vám přehlednou tabulku, kterou si překreslete na papír nebo čtvrtku, budete ji potřebovat k procvičování v dalších dnech.

cis

  • Čtení: Přečtěte si článek Mrazík od str. 163 a odpovězte na všechny otázky pod textem, odpovědi mi pošlete na e-mail.

Do 18. 3. 

Měli byste již umět vyhledat v textu zájmena a určit jejich druhy. Snažte se pracovat bez tabulek.

  • Doporučuji Vám zkusit si tento kvíz: https://www.pravopisne.cz/2013/02/test-druhy-zajmen-4-10/.
  • Učebnice 121/4 - Stačí vypsat chybějící zájmena a určit jejich druh. Výsledky si zkontrolujte sami podle vašich tabulek.
  • V pracovním sešitě vyplňte všechna cvičení na str. 27, vyfoťte a pošlete mi na e-mail wagner.martina@seznam.cz.
  • Slohový úkol: Přečtěte si e-mailovou zprávu v učebnici 126/1. Vaším úkolem je napsat krátký e-mail pro kamarádku/kamaráda. Povězte jí/mu, jak se máte a co děláte, když teď nemůžete chodit do školy. Nezapomeňte na oslovení, dodržujte pravidla pravopisu. E-mail mi pošlete.

Do 16. 3.

  • Pracovní list na procvičování přídavných jmen (zde). List si vytiskněte, samostatně vyplňte, následně naskenujte nebo vyfoťte a pošlete na můj e-mail. Pokud někdo nemá doma tiskárnu, napíše cvičení na papír (u doplňovacích cvičení stačí psát pouze slova s vynechanými písmeny), vyfotí a odešle na uvedený mail.
  • Vytvořte si a se skloňováním osobních zájmen podle předlohy. Tabulky mi neposílejte, je to pomůcka pro vás. 
  • V čítance si přečtěte článek Můj člověk (od str. 98). Odpovězte na otázky pod textem a odpovědi mi pošlete na email.

 

Anglický jazyk

Do 29.3.

Milí rodiče, dnes mám domácí úkol pro Vás.

Pokusíme se propojit v rámci virtuální třídy a zjednodušit a zefektivnit tak naši komunikaci.

Otevřete si, prosím, tento odkaz: https://www.mcourser.cz/ a zaregistrujte zde své dítě.

  1. Ve spodní části stránky  zvolte Registrace a ve formuláři, který se Vám otevře, zadejte potřebné údaje. Pozor, vytváříte profil svému dítěti, ne sobě. Uživatelské jméno, prosím, vytvořte v tomto formátu: brnkoval. Po zadání údaje nejsem plnoletý budete muset ještě doplnit údaje o smluvní straně – tam zadejte své jméno a e-mailovou adresu.

Videonápověda zde:

https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/rokus-video-transcode/player/index.html?video=cz/1_mcourser_registrace/stream

  1. Až budete zaregistrováni, přihlaste se na účet, který jste založili a přejděte do knihovny, kde otevřete učebnici Bloggers 1. Vpravo je rámeček Licence, kam zadáte přístupový kód, který byste měli najít v pracovním sešitě. Pokud ne, napište mi, prosím.
  2. Až budete zaregistrovaní, napište mi , a já požádám o propojení s mým účtem, vy jej následně potvrdíte a pak bychom měli mít možnost pracovat ve společné virtuální třídě.
  3. Zde je ještě videonávod k vypracování zadaných domácích úkolů.
  4. https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/rokus-video-transcode/player/index.html?video=cz/7_mcourser_vypln_ni_domaciho_ukolu_maximal/stream

Děkuji. Zdá se to složité, ale doufám, že vše společně zvládneme.

Do 25.3.

  • Podívejte se na tato dvě videa o přítomném čase prostém, pusťte si je alespoň dvakrát. Jsou v angličtině, ale jsou dobře srozumitelná:

https://www.youtube.com/watch?v=L9AWrJnhsRI

https://www.youtube.com/watch?v=dSBIqRYu0PY

  • Potom si zkuste vyplnit tato dvě cvičení. Pokud to zvládnete, pošlete mi fotku obrazovky, pokud ne, potvrďte mi prosím v e-mailu, že jste cvičení vyplnili a jak vám šla, popřípadě, co pro vás bylo těžké.

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present/affirmative-forms-pronouns

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present/affirmative-forms-1

16. - 20.3.

  • pracovní sešit str. 9/ 4 - přečíst, doplnit, ústně přeložit, 9/5
  • pracovní sešit str. 10 - přečíst vysvětlení přítomného času prostého, vyplnit cvičení 10/ 7, 11/ 8, 9 - můžete vyfotit a poslat na můj email brnkoval@seznam.cz ke kontrole.

11. - 13.3.

  • Lekce 3A - slovíčka (na str. 66 v pracovním sešitě 2. díl).
  • Pracovní sešit 8/ 1,2,3.

Matematika

23.-24.3.

  • zopakujte si převody jednotek obsahu v pracovním listu č.4.

  • str. 40 přečti si růžový rámeček a zkus si ústně cvičení 3.

  •  str.40 cv. 4,5 do sešitu.

  • str.41 cv. 7,11 do sešitu.

25.-26.3.

 Začínáme porovnávat desetinná čísla.

  • přečti si růžový rámeček str. 42 a ústně si zkus vyřešit cvičení v zeleném rámečku.

  • str. 42 cv. 3,5 do sešitu.

  • str. 43 cv. 7, 8, 9, 10

27.3.

  • procvič si porovnávání desetinných čísel zábavnou formou zde:

https://www.umimematiku.cz/cviceni-porovnavani-desetinnych-cisel

19.-20.3. 

Do 16. 3.

  • Doplňte pracovní list. Je opakovací, takže se pokuste pracovat bez nahlížení do sešitu a učebnice.
  • Učebnice str. 34, cv. 4,5, str. 35, cv. 6, 8,9.
  • Vyplněný pracovní list i cvičení z učebnice mi pošlete na můj email ida.vondrovic@seznam.cz.
  • Vše stačí vyfotit telefonem.

Do 18. 3.

  • Učebnice str. 35, cv.14 -vypočítej do sešitu
  • str. 36, cv. 4,5,6
    • cv.4: Narýsuj si osu z učebnice do sešitu a doplň čísla na číselnou osu.
    • Každé z čísel převeď na desetinný zlomek.
    • cv.5: Zapiš jen odpovědi, nepřekresluj osu.
    • cv.6: Ústně
  • Přečti si pečlivě růžový rámeček nahoře na straně 37. 
  • str. 37, cv. 7,9 písemně do sešitu.

 

  • Procvič si orientaci na číselné ose na tomto odkazu: 

https://www.umimematiku.cz/pexeso-ciselna-osa-desetinna-2-uroven/305

  • Úkoly vyfoť a pošli na adresu  ida.vondrovic@seznam.cz nejpozději do 18.3.

Vlastivěda

Pracovní list vypracovat do 20. 3. 2020.

Pracovní list II vypracovat do 20. 3. 2020.

Přírodověda

Pracovní list II do 27. 3. 2020

Pracovní list

Úkoly pro žáky s asistencí

Přídavná jména

Český jazyk - Přídavná jména

Matematika - Zlomky

Převody jednotek délky.