Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE: 1
DNES: 1
TÝDEN: 583
CELKEM: 282756
Pro všechny zákonné zástupce platí zákaz vstupu do školní budovy. Do školy by měli vstupovat pouze na základě předchozího objednání nebo k vyřízení nutných úředních záležitostí. Stejně platí pro ostatní návštěvy školy – pouze po předchozí domluvě a v nezbytných případech. Příchozí se budou v budově školy pohybovat výhradně s ochranou úst a nosu.
Počasí dnes:
25. 2. 2021
Bude jasno až skoro jasno, odpoledne přechodně až polojasno, místy zataženo nízkou oblačností nebo mlhavo. Denní teploty 13 až 17°C, při nízké oblačnosti kolem 8°C. Noční teploty 4 až 0°C.
Návštěvnost:
ONLINE: 1
DNES: 1
TÝDEN: 583
CELKEM: 282756
Od 2. 11. 2020 naleztete všechny úkoly v příslušných týmech v MS Teams. Tuto aplikaci také používejte k zasílání vypracovaných úkolů.
Do 23. 10.
Zaměříme se na nepravidelnosti skloňování podstatných jmen. Přečtěte si v učebnicích tabulku na str. 23, která se týká nepravidelností skloňování názvů částí těla.
Nezapomeňte, že nepravidelné skloňování mají podstatná jména „ruka“, „noha“, „koleno“, „rameno“, „oko“, „ucho“ pouze v množném čísle a pokud označují části těla! Pokud se nejedná o část těla, ale např. nohu stolu, ucho hrnce, rameno stroje, drátěné oko apod., mají tato podstatná jména pravidelné tvary dle jejich vzoru.
Např. neoznačují-li slova „ruce, nohy“ části těla, skloňují se pravidelně podle vzoru žena (př. stůl se čtyřmi nohami, hodiny s velkými ručičkami).
Označují-li podstatná jména „oko“, „ucho“, „koleno“ a „rameno“ neživou věc (nikoli část těla), mají v množném čísle pravidelné tvary podle vzoru město (srny se chytly do ok, vezměte hrnce za ucha).
Vyplňte v pracovních sešitech cv. 1 na str. 15.
Přečtěte si v učebnicích tabulku na str. 24, která se týká nepravidelnosti u některých jmen vzoru píseň a kost. Vyplňte cvičení z učebnice - 25/3a, připravila jsem vám ho k vypracování v dokumentu s názvem 25.3a.
Tato dvě cvičení odešlete ke kontrole do pátku 23.10. (Kdo zvládá, pošle přes Teams, případně mailem.)
Do 21. 10.
Přečtěte si Línou pohádku od Jana Wericha a vypracujte úkoly spojené s textem. Úkoly máte přepsané v dokumentu s názvem Líná pohádka-úkoly. Odešlete ke kontrole do středy 21.10. Zadávám i přes Teams, upřednostňujte odevzdání přes Teams, pokud by s tím měl někdo problém, pošlete klasicky na mail (napište do předmětu mailu vaše jméno, třídu, předmět).
Přečtěte si o sms zprávách v učebnicích na str. 114 v tmavé tabulce, určitě bohatě znáte z praxe... Odpovězte na otázky z postranní lišty:
Víte, kdy je společensky nevhodné mít mobilní telefon zapnutý?
Kdy je nevhodné mobil používat a kdy nebo kde není dovoleno mobil užít?
Je vhodné a nutné dodržovat pravidla při psaní SMS zpráv?
Odpovědi odešlete ke kontrole do středy 21.10. (Zadávám i přes Teams, kdo zvládne, pošlete raději přes Teams, jinak mailem.)
Do 16. 10.
Vypracujte z pracovního sešitu cvičení 5 na str. 13, které je zamřené na jazykový rozbor.
(Budete mít uvedenou větu, ke které se váže sada úkolů. Slovní druhy napište číslicí nad každé slovo, v dalším úkolu budete určovat mluvnické kategorie vyznačených podstatných jmen a sloves. Dodržte pořadí mluvnických kategorií: u sloves - osoba, číslo, způsob, čas; u podstatných jmen - pád, číslo, rod + vzor. Vypište základní skladební dvojici ve větě - podmět a přísudek, podmět ve větě můžete podtrhnout rovnou čarou, přísudek vlnovkou. Vypište z věty vlastní jména, která se píší s počátečním velkým písmenem. Slova útulná a bydlel nahraďte synonymem, tedy slovem podobného významu.)
Pokud by někdo potřeboval pomoci s výše zmíněným úkolem, zde je malé připomenutí mluvnických kategorií sloves:
- osoba: tři v jednotném a množném čísle
1. já 1. my
2. ty 2. vy
3. on, ona, ono 3. oni, ony, ona
- číslo: jednotné (dělám), množné (děláme)
- způsob: oznamovací (dělám, děláme)
rozkazovací (dělej, dělejme)
podmiňovací (dělal bych, dělali bychom)
- čas: přítomný (dělám, děláme)
minulý (dělal jsem, dělali jsme)
budoucí (budu dělat, budeme dělat)
Základní větní členy - podmět a přísudek
Podmět
- vyjadřuje původce (nositele) děje, stavu, vlastnosti např. Jana čte.
- ptáme se na něj otázkou 1. pádu kdo?, co? a přísudkem (Kdo čte? - Jana čte.)
Přísudek
- vyjadřuje, co podmět dělá (Jana čte.), co se s ním děje (Film končí.), jaký podmět je (Strom je zelený.)
- ptáme se na něj otázkou Co dělá podmět? (Čte.), Co se děje s podmětem? (Končí.), Co se říká o podmětu? (Čte. Končí.)
Dále si procvičte tvary podstatných jmen a jejich skloňování podle vzorů. Vyplňte z pracovních sešitů cvičení 1 na str. 13.
Obě cvičení nafoťte a pošlete do středy 14.10.
Přečtěte si v učebnicích podbarvenou tabulku na str. 21 - tvary podstatných jmen vzorů pán, muž, předseda, soudce.
Vypracujte cvičení 5 ze str. 21 v učebnicích - cvičení najdete v přiloženém dokumentu s názvem "mluvnice 6.B str. 21".
Úkol odešlete na adresu sandra-vodickova@seznam.cz do pátku 16.10.
Oznámení
Připomeňte si slohový útvar oznámení a zpráva, přečtěte si vysvětlení na str. 112 (v barevném rámečku). Přečtěte si v učebnicích dvě ukázky oznámení - str. 113/3 a, b - vypište z nich nejpodstatnější údaje. Vypracujte další úkol - z učebnice str. 113 cvičení 5 a - napište oznámení o sportovním utkání v košíkové, které pořádá naše škola (nezapomeňte uvést datum a čas, kdy se bude utkání konat - tento údaj si vymyslete, dále nezapomeňte uvést, kde se bude utkání konat, vyzvěte zájemce k účasti).
Oba vypracované úkoly zašlete nejdéle do pátku 16.10.
22. - 23. 10.
19. – 21. 10.
12. – 14. 10.
15. – 16. 10.
Do 23. 10.
1. Online hodina ÚTERÝ 20.10. 10:50 - 11:35 (TEAMS)
2. Online hodina ČTVRTEK 22.10. 11:55 - 12:40 (TEAMS)¨
3. Úkol do pátku 23.10.
Do 16. 10.
1. QUIZLET, QUIZLET, QUIZLET
- Nový SET:
Project 2 - Unit 1 - měsíce a dny
- 2 poslední SETY:
Všechno perfektně naučit - písemka na první hodině ve škole.
2. POSLECH
Učebnice 11/7 - naposlouchat si text (nahrávku máte na WhatsApp) a naučit se ho číst (příprava na zkoušení ze čtení)
- text přeložit písemně do sešitu (do ČJ Martine )
Do 23. 10.
Ahoj,
protože porovnávání a zaokrouhlování desetinných čísel vám už jde dobře, tento týden se pustíme do sčítání desetinných čísel.
Protože je to nové téma, v pondělí 19.10. si jej probereme v online hodině. Do úkolů se tedy nepouštějte před proběhnutím naší virtuální schůzky
Ještě vám chci připomenout, že všechna cvičení, které zadám, jsou povinná, pokud mi je tedy nepošlete, máte nesplněný úkol.
19.-21.10.
22.-23.10.
Do 16. 10.
Milí šesťáci,
tento týden budeme věnovat opakování práce s desetinnými čísly.
Pokud někdo z vás cítí, že mu něco z dosud probrané látky není jasné, určitě mě neváhejte kontaktovat, tento týden je pro opakování všeho možného jako stvořený
Do 23. 10.
Zdravím milí šestáci, tentokrát bude vaším úkolem vyřešit přiložený pracovní list týkající se síly. Nemusíte ho tisknout, pište rovnou do něj a ideálně se zkuste přihlásit a odevzdat úkol přes školní účet na Microsoft Teams (návod jak na to je na webu školy).
Do 16. 10.
Projít si v učebnici kapitolu Měření síly, do sešitu vyřešit Otázky a úlohy 1, 2, 3 a 4 ze strany (36 stará učebnice, nová 27). Vyluštit křížovku.
Do 23. 10.
Stavba organismů
Učebnice str. 17 a 18
Zapište nebo si vytiskněte poznámky (a vlepte do sešitu). Prostudujte si celou kapitolu v učebnici. Že vše umíte si ověřte v Otázkách a úkolech na straně 18. Na email nebo MS Teams mi napište vaše odpovědi na otázky 1-5.
Do 16. 10.
Stavba organismů
Do 23. 10.
V učebnici si přečtěte kapitoly na straně 27, 28 (Druhy map),35-37(Výškopis a polohopis na mapách). Podívejte se na prezentaci a udělejte si zápis do sešitu.
V učebnici na straně 36 odpovězte na otázky 1,2, 3, 5 (písemně).
Do 16. 10.
Přečíst prezentaci a vyřešit křížovku. Některé odpovědi na otázky je možné najít v prezentaci.
Křížovku si překreslete do sešitu. Jednotlivé otázky opisovat nemusíte. Zadaný úkol vypracujte do 16.9. 2020.
Do 23. 10.
Doba kamenná
Projděte si prezentaci a tučně zvýrazněný text si zapište do sešitu (nezapomeňte na nadpisy!).
Nejlépe do chatu na MS Teams (nebo do emailu) mi napište, co vás na době kamenné nejvíce zaujalo nebo překvapilo. Na školním účtu v týmu Dějepis, OV a PD v souborech najdete i nějaké obrázky a zajímavosti navíc.
Také se můžete podívat na:
https://www.youtube.com/watch?v=s4P12GnNCb4&ab_channel=PavelKoutsk%C3%BD
https://www.youtube.com/watch?v=XCTQWMfY_Ds
Do 16. 10.
Nakreslit si do sešitu Věstonickou venuši (uč. str. 18), vyluštit osmisměrku - pravěk - naleziště a zbraně. Pokud nebudete mít dějepisu dost, můžete si pročíst stránky 14-19 .
Do 23. 10.
Na internetu si najděte mapu Starého Plzence (doporučuji www.mapy.cz). Vyhledejte pět ulic, které se jmenují po nějaké osobnosti. Na mail nebo lépe na MS Teams mi napište, čím se daná osobnost zasloužila o to, že se po ní ulice jmenuje. Příklad: Božena Němcová - významná spisovatelka, nejznámější dílo: Babička
Do 16. 10.
Zjistěte, kdy byla obec, ve které žijete založena a vyberte tři zajímavosti z její historie. Vše mi pošlete mailem. Jako přílohu přidejte erb obce, který najdete na internetu.
Do 23. 10.
Přečti si zbytek prezentace RODINA od 17. slidu. Informace, které jsou zapsány červeně, si zapiš do sešitu (= Znaky rodiny, Rodinné zvyky a tradice, Rodinný řád).
Do sešitu velmi stručně popiš zvyk, který máte ve své rodině. Vyfoť a pošli.
Do 16. 10.
Do sešitu si napiš slovo RODINA. Kolem něj napiš slova, která tě napadnou, když se řekne "rodina".
Přečti si prvních 16 slidů přiložené prezentace. Informace, které jsou napsány červeně, si zapiš do sešitu (=Co je to rodina?, Rozdělení rodiny, Význam rodiny, Historie rodiny, Funkce rodiny).
Poznámky vyfoť a pošli do mailu.
Do 23. 10.
Prezentaci a kvíz o české hymně najdete v Teamsech, případně přikládám odkaz na kvíz a prezentaci.
Do 16. 10.
Vyrobte si doma libovolný hudební nástroj, například dle návodu:
Případně si najděte vlastní návod na internetu. Nástroje doneste do školy, až se budeme moci setkat.
Chlapci:
Do 23. 10.
100 kliků
100 dřepů
100 sedů lehů
Do 16. 10.
Dívky:
I) Najít na Youtube rozcvičku, kterou 2x týdně provedete.
II) Nastudovat pravidla florbalu a fotbalu.
Je důležité a zdravé jíst zeleninu. Vyberte své oblíbené zeleninové jídlo, pokuste se ho připravit, napište recept a pošlete do 23.10. Můžete udělat i foto.
Zdravím všechny umělce! Zkuste se trochu pobavit a nakreslete svůj portrét. Libovolnou technikou - výběr nechám na vás, tužka, pastelky, vodovky... Své výtvory nafoťte, naskenujte a posílejte na mail sandra-vodickova@seznam.cz do středy 21.10., schválně koho poznám. S.V.
Vážení rodiče,
často se na nás obracíte s problémy s přihlášením do Vašich účtů v systému Škola Online.
Než nám pošlete e-mail, zkontrolujte si následující:
1. Uživatelské jméno a heslo musíte zadat přesně tak, jak jste si zvolili. Systém rozlišuje velká a malá písmena i diakritiku.
2. Pokud údaje zadáte třikrát špatně, systém se na hodinu zablokuje. Vyčkejte tedy a zkuste se přihlásit znovu po uplynutí jedné hodiny.
Pokud se Vám ani tak nedaří k Vašemu připojit, neváhejte nás kontaktovat.