Navigace

Obsah

Anglický jazyk

Milí šesťáci,

Prázdniny se blíží, takže tento týden propojíme oba předměty AJ a ZE kvízem, se kterým vám jistě rádi pomohou rodiče nebo alespoň strýček Google.

Děkuji vám za zaslané průvodce Oceánií. Někteří jste pouze opisovali údaje o destinacích, aniž jste se zamysleli, proč by bylo fajn příslušné místo navštívit, ale někteří jste připravili opravdu lákavé trasy. Tentokrát musím oficiálně vyhlásit bezkonkurenčního vítěze, kterým se stal Martin Hostek. Až skončí omezení a našetřím pár milionů, určitě se na tichomořské ostrovy vydám podle itineráře, který mi navrhl.

Angličtina se vám minulý týden také velmi vydařila, až mám trochu podezření, že se v 6B stala kolektivním sportem :-).

Takže zde je slíbený kvíz v angličtině o zeměpisných reáliích.

Kviz1A     Kviz1B

Kviz2A     Kviz2B

Kviz3A     Kviz3B

 

A teď úsměv!

Český jazyk

Do 19. 6.

Závěrečné opakování

Pracovní sešit str.54/cv.2 písemně do 19.6.

Do 17. 6.

Jazykověda

1/ Učebnice str.105 - prostudovat ústně.

2/ Opakování pravopisu

    Pracovní sešit str.52/cv.18 písemně.

Poslat do 17.6.

Matematika

Do 17.6. 

  • Procvičuj str. 77,78,79 a pošli 77/3d,f,78/8,79/13-nezapomeň na výpočty a odpovědi 

Do 19.6. 

  • Do konce roku budeme používat sbírku úloh (učebnici s růžovým pruhem). 
  • Procvičuj str. 170,76 a pošli 170/4

Fyzika

Do 19. 6. 

  • Přečíst článek 2.18 
  • Do sešitu: Nadpis – Změna teploty vzduchu v průběhu času 
    • Poznámky – tabulka str. 112 
    • graf str. 113 
    • průměrná denní teplota a růžový rámeček 
    • termograf 
  • Z druhé strany – procvičuj otázky a úkoly str. 114 – pošli 114/U1

Dějepis

Do 19. 6.

Pozdní říše římská

Zajímavý dokument můžete zhlédnout zde (dozvíte se určitě něco navíc a zopakujete si, co už jste se naučili) 

V učebnici je téma popsané rozsáhleji (i s počátky křesťanství, o kterých jsme si povídali ještě kdysi dávno ve škole). Kapitolu najdete na stránkách 127-132. 

Ke kontrole mi tentokrát pošlete pouze odpovědi na těchto pět otázek:

1. Co je to dominát? 

2. V jakém století vládl císař Constantinus?

3. Jaké město Constantinus založil? Jak se město v Turecku jmenuje dnes?

4. Zpočátku byli křesťané v římské říši pronásledováni a vražděni. Jak postavení křesťanství změnilo ve 4.  

    století?

5. Jak se jmenoval poslední římský císař a v jakém roce římská říše zanikla?

Přírodopis

Do 19. 6.

Milí šesťáci, tento týden budete pracovat samostatně: 

  • porovnej vývin hmyzu s proměnou dokonalou a nedokonalou 
  • vyjmenuj několik živočichů, kteří se živí rostlinnou potravou 
  • čím se živí larvy a dospělci slunéčka sedmitečného 
  • co se stane se stromy napadenými kůrovcem 
  • jak se jmenuje ploštice, kterou nacházíme (nejčastěji ve větším počtu) při kmenech líp 
  • proč mizí z našich zahrad a luk motýli (pokud nějakého uvidíš, vyfoť a pošli na můj e-mail) 

Odpovědi vyfoť a pošli na e-mail iholoubkova@centrum.cz

Občanská výchova

Do 19. 6.

Zápis do sešitu: 

Masová média 

  • z angličtiny mass media 
  • je souhrnné označení pro prostředky masové komunikace (hromadné sdělovací prostředky) 
  • slouží k předávání informací najednou velkým skupinám lidí (k masové komunikaci) 
  • k nejvýznamnějším řadíme tisk, rozhlas, televizi, internet 

Úkol: 

1. Jak se jmenují média, která šíří masovou kulturu? 

2. Napiš alespoň 3 druhy médií. 

3. Vymysli 2 klady masmédií. 

4. Vymysli 2 zápory masmédií. 

5. Jaké zdroje informací mohli lidé využívat do konce 19. století? Napiš alespoň 2 zdroje informací.

Hudební výchova

Do 26. 6.

Milí šesťáci,

chci vám poděkovat za spolupráci při distanční výuce a speciální dík patří těm z vás, kteří se buď pravidelně nebo alespoň někdy ukázali na dobrovolném onlinu. Vaše třída byla v mých hodinách nejaktivnější. 

Do konce června mi prosím každý pošlete mailem jeden odkaz na písničku, kterou vyhledáte na youtube a kterou bychom mohli hrát po prázdninách společně na boomwhackers /buď zkuste najít rovou verzi s návodem na tyče nebo klidně jen píseň/skladbu, pokud to půjde, part na boomwhackers dám pro vás dohromady sama/. Do předmětu zprávy napište prosím BMW 6B. 

Jary Č.

Praktické dovednosti

Do 26. 6. 

Ahoj šesťáci,

Protože si teď nemůžeme povídat, musím vás požádat o písemnou úvahu na téma: 

MOJE KARANTÉNA

- jak se změnil váš život?

- v čem je lepší?

- v čem je horší?

- dozvěděli jste se něco nového o sobě?

- dozvěděli jste se něco nového o lidech a světě kolem sebe?

- čeho se teď obáváte a na co se naopak těšíte?

 

Rozsah cca A5 (1 strana v malém sešitě).

Opět vám garantuji absolutní diskrétnost, tj. po přečtení spálím :-)

Tělesná a sportovní výchova

Do 19. 6.

  • hodina chůze - změřit vzdálenost.