Navigace

Obsah

Český jazyk 

Do 5. 4.

 

  • Další úkol se týká vaší četby. Představte mi hlavní postavu vaší knížky (pište do emailu).
  1. Jaká hlavní postava je, jaké má vlastnosti?
  2. Co máte s hlavní postavou společného?  
  3. Co hlavní postava v příběhu prožívá?

Anglický jazyk

2. 4. – 5. 4. 

  • zelená učebnice cvičení 7/8- doplnit text 
  • Hotové cvičení zaslat na mail.

 

Matematika 

Do 2.4. 

Již znáte postup při konstrukci trojúhelníku-Rozbor tužkou od ruky, v této části už to musíme vymyslet, podle rozboru uděláme Postup konstrukce-propiskou zapíšeme pomocí značek všechny kroky rýsování. Třetí částí je Konstrukce-trojkou tužkou rýsujeme podle návodu v postupu konstrukce a na závěr změříme, zda nám zadané údaje souhlasí a obrys vytáhneme dvojkou tužkou. Teď nás to čeká u rovnoběžníku. 

  • Do sešitu: nadpis- Konstrukce rovnoběžníku 
  • řešený příklad B na str. 47 –neposílat 
  • řešený příklad C str. 48 –stejné zadání- jinak řešené, doplň Postup konstrukce-poslat Pro lepší pochopení můžeš použít https://www.youtube.com/watch?v=yINFFbZooaA 

Do 5.4. 

  • Z druhé strany sešitu-procvičuj str. 48 a pošli pouze 48/1c.

Fyzika

Do 17. 4.

DŮLEŽITÉ!!!

Vzhledem k tomu, že služba Jitsi Meet zřejmě přestává zvládat nápor uživatelů, stěhujeme se do Google Meet. Aby vše proběhlo hladce, potřebuji, abyste si zkontrolovali, že se dokážete připojit do Google účtu (kdyby náhodou někdo Google účet neměl, tak si ho založí, přikládám manuál).

  • Kdo bude chtít komunikovat z počítače nebo notebooku, nemusí nic stahovat, pouze se přihlásí přes odkaz, který pošlu v den konverzace.
  • Kdo bude chtít komunikovat přes mobil (tablet), musí si stáhnout zdarma aplikaci Hangouts Meet.

Milí žáci,

tento týden, bude odpočinkový a dáme prostor hlavně těm, kteří s námi moc nekomunikují (třeba těm, kteří byli na dovolené v Minecraftu:-)).

Nezadávám žádné nové úkoly, jen prosím všechny, aby si prošli zda odevzdali vše, co dosud měli (mrkněte do archivu) a v případě potřeby to napravili. :-) 

Další konzultace tedy proběhne až 14. 4. Vše tu ještě upřesním.

Kdyby se někomu stýskalo nebo se nudil - neváhejte mě kontaktovat, něco s tím uděláme. :-)

Přírodopis

Do 14. 4. 2020

Milí žáci,

ve velikonočním týdnu mám pro vás jediný úkol. Prosím všechny, aby si zkontrolovali, zda odevzali vše, co bylo dosud zadáno (projděte si archiv). Pokud ještě něco chybí, prosím, dejte to dopořádku.

A pak ještě jeden úkol - užívejte a pozorujte přírodu okolo nás, v těchto dnech se nám doslova probouzí před očima. :-)

Do 3. 4. 2020

Milí žáci,

děkuji za vzorné vyplnění pracovních listů. Minulý týden jsme absolvovali první domácí test. Známky z něho jsou na škole online. Průměrná známka byla 1,73, což odpovídá běžnému průměru při psaní testů z přírodopisu ve škole. Tento týden nás žádný test nečeká, ale začneme úplně nové téma, poslední zvířata, která nás čekají - SAVCI. 

  • Než vám dám hotové poznámky, zkuste chvíli sami bádat a vyplňte tento pracovní list.
  • Zkoukněte tyto krátká videa o ptakopyskoviježuře.
  • Kdo by chtěl trochu té roztomilosti, podívá se i na dokument o koalách.
  • A pro opravdové gurmány je tu Život savců - Nejdokonalejší model od mistra přírodovědných dokumentů pana Davida Attenborougha. Opravdu doporučuji těm z vás, kteří mají zájem o přírodu. 
  • A pár dobrovolných hrátek na závěr pro ty, kdo by si chtěli ověřit, jak znají vejcorodé savce a vačnatce.

Zeměpis

Do 5. 4. 2020

Evropa je a není jen Entropa

  • vypsat státy (sešit).
  • internet.

Občanská výchova

Do 1. 4. 2020

Někteří lidé mají při učení problémy, kterým se říká poruchy učení.

  • Propoj příznaky s názvem poruchy. Použij internet. 

Nedokážu používat gramatické poučky                           dyskalkulie 

Mám problémy se čtením                                                dysortografie 

Nejde mi psaní, ostatní to po mně nepřečtou                 dyslexie 

S čísly nejsem kamarád. Nemůžu se naučit počítat       dysgrafie 

 

Hra je činnost, která může sloužit pro zábavu, ale také ke vzdělání. Podtrhni rovnou čarou ty hry, které jsou ryze pro zábavu, vlnovkou podtrhni ty, které mají nějaký vzdělávací cíl. 

P R Š Í, S CH O V Á V A N Á, F O T B A L, P E X E S O ČJ-AJ, K U F R, S L O V N Í F O T B A L, Č L O V Ě Č E N E Z L O B S E, Š A CH Y, O D B Í J E N Á 

Jaké pomůcky používáš na zapamatování učiva? Vymysli alespoň tři.

Do 27. 3. 2020

Existují tři typy našeho jednání – agresivní, pasivní a asertivní. S využitím internetu vysvětli: 

1. Agresivní jednání: 

2. Pasivní jednání: 

3. Asertivní jednání: 

Souhlasíš s výrokem: Asertivita = zlatá střední cesta v jednání s druhými lidmi? Pokud je tvá odpověď NE, vysvětli to:

Dějepis

Do 3. 4.

Objevné cesty a jejich důsledky pro Evropu 

  • Do mapy světa (lze využít přiloženou zde) vybarvit a popsat oceány (3 postačí, bez S. a J. ledového) a světadíly (6 - bez Antarktidy). Poté čtyřmi různobarevnými pastelkami či fixy zakreslit cesty těchto mořeplavců: K. Kolumbus, F. Magalhaes, Vasco da Gama, Bartolomeo Diaz. V práci s mapou velmi pomůže prezentace. Zámořské objevy I. na Google disku. 
  • Nakonec si zapište 1. část poznámek - Příčiny plaveb, Předpoklady cest a Marca Pola.
  • V učebnici je téma na stránkách 75 - 77, doporučuji se do ní podívat, je zde několik zajímavostí. Studiu historie zdar! (Pokud by si chtěl někdo vyloženě něco pustit k tématu, může tady, v příštím úkolu už bude regulérní video :)

Rodinná výchova

Do 15. 4.

Milí žáci,

protože příští čtvrtek jsou velikonoční prázdniny, máte na další úkol z rodinné výchovy téměř 14 dní. :-) Což je dobrá zpráva. Ikdyž zase je úkol trochu větší. 

  • Zpracuje krátké zamyšlení na téma "Doba koronavirová", zhruba jako 1 stránka v sešitě.
  • Pište ve větách, myslete na to, že se 7 let učíte češtinu. :-)
  • Ve vašem zamyšlení se pokuste odpovědět na tyto dotazy:
    • Jak zvládám život karanténě? Co mi nejvíce vadí a co mi naopak vyhovuje?
    • Jak zvládám domácí školu?
    • Jak to zvládájí moji rodiče? Pociťuju v rodině nějaké problémy?
    • Jak na mě působí velké množství zpráv o koronaviru? Mám strach?
  • Úkol mi pošlete cestou, jakou je pro vás nejlepší. :-) Těším se na Vaše názory. :-)

Německý jazyk

Do 5. 4.

  • Přepiš do školního sešitu základní pokyny učitele. PS str. 42/pravý sloupec (vše, co je vykřičníkem). 
    • Příklad: Setz dich! – Sedni si! Pokyny ofoť a pošli na e-mail iholoubkova@centrum.cz pokyny se samozřejmě nauč! 
    • Termín do 1.4.2020. 
  • Procvičování němčiny – webová stránka „umimenemecky.cz“ Čísla- poslech slovíček/Pexeso. 
    • Termín do 5.4.2020.

Informatika

Hudební výchova

Do 3. 4.

Milí sedmáci,

kdo máte chuť a čas, sejdeme se online ve středu 1. dubna v 11 hodin na cca 20 minutové pokusné hodině hudebky . Do prohlížeče Google Chrome stačí zadat adresu místnosti https://meet.jit.si/hudebka a povolit přístup k mikrofonu a kameře. Jde se připojit i přes telefon, tam si musíte stáhnout danou aplikaci. Připravte si prosím svojí roušku a na  A4 velkým písmenem ceduli s vaším jménem nebo přezdívkou. Kdo čas nebo technické vybavení nemáte, poslechněte si alespoň další songy na aktuální téma od Xindla X , Koronavir song  a písničku, kterou složil Voxel .

Mějte se a těším se na setkání po síti! Jary Č.

Tělesná výchova (dívky)

Milá děvčata, nezapomínejte na každodenní krátké protažení celého těla pomocí švihadla, smetáku. Máš-li doma švihadlo, skákej všemi možnými způsoby. Udělej se každý týden malý test, kolik přeskoků snožmo zvládneš za 1 minutu. Pusť si doma rytmickou hudbu, zatancuj si, zaposiluj na břicho, zadeček. Pokus se denně o 10 prkýnek/10sec. Neprohýbej záda! 

Věřím, že se brzy sejdeme v tělocvičně nebo na hřišti!

Tělesná výchova + sportovní výchova (Mgr. Miroslav Trojanec)

Do 5. 4. 2020

Švihadlo

  • 500 přeskoků:
    • snožmo.
    • jednonož.
    • střídmonož.