Návštěvnost
Návštěvnost:
ONLINE: 2
DNES: 8
TÝDEN: 590
CELKEM: 282763
Pro všechny zákonné zástupce platí zákaz vstupu do školní budovy. Do školy by měli vstupovat pouze na základě předchozího objednání nebo k vyřízení nutných úředních záležitostí. Stejně platí pro ostatní návštěvy školy – pouze po předchozí domluvě a v nezbytných případech. Příchozí se budou v budově školy pohybovat výhradně s ochranou úst a nosu.
Počasí dnes:
25. 2. 2021
Bude jasno až skoro jasno, odpoledne přechodně až polojasno, místy zataženo nízkou oblačností nebo mlhavo. Denní teploty 13 až 17°C, při nízké oblačnosti kolem 8°C. Noční teploty 4 až 0°C.
Návštěvnost:
ONLINE: 2
DNES: 8
TÝDEN: 590
CELKEM: 282763
Od 2. 11. 2020 naleztete všechny úkoly v příslušných týmech v MS Teams. Tuto aplikaci také používejte k zasílání vypracovaných úkolů.
Do 23. 10.
Seznámíme se se slovy citově zabarvenými (najdete v učebnicích na str. 23) - udělejte si do sešitů zápis :
Slova lichotivá (citově zabarvená)
- často slova zdrobnělá a slova domácká, např. sluníčko, Terezka
Slova citově neutrální
- jsou bez citového zabarvení, např. člověk, svetr
Slova hanlivá (citově zabarvená)
- často slova zveličelá, zhrubělá, např. psisko, kecat
Dobrovolný úkol: vypracujte z učebnic cvičení 1 na str. 23. Přepište do sešitů, pište tímto způsobem: Nadepište si slova lichotivá: vypište daná slova, na další řádku nadepište slova citově neutrální: vypište příklady, na nový řádek nadepište slova hanlivá: opět vypište.
Ke kontrole mi nemusíte posílat přepsané zápisy, ani cvičení 23/1.
Z pracovních sešitů vyplňte cv. 1 na str. 14.
Seznamte se ještě s odbornými názvy - termíny, přečtěte si tmavou tabulku v učebnicích na str. 25.
Udělejte si do sešitů zápis:
Odborné názvy - termíny
- odborné názvy určitého oboru, využití v odborném vyjadřování, mohou být jednoslovná (např. obrazovka, kyslík), víceslovná (např. přídavné jméno, stehenní kost)
(Zápis nemusíte posílat ke kontrole.)
Vyplňte v pracovních sešitech cv. 1 na str. 15
Zadaná dvě cvičení z pracovních sešitů odešlete ke kontrole do pátku 23.10. (Posílejte přes Teams, kdo by měl problém, může mailem, ale upřednostňujte Teams.)
Do 21. 10.
Přečtete si pověst O králi Ječmínkovi, vypracujte úkoly spojené s textem. Pošlete ke kontrole do středy 21.10.
Připomeňte si základní informace o popisu pracovního postupu, přečtěte si v dokumentu Popis pracovního postupu-úkoly. Najdete zde i dvě cvičení, která pošlete ke kontrole do středy 21.10.
Do 16. 10
Přečtěte si tabulku na str. 20 v učebnicích - synonyma, homonyma. Napište si do sešitů poznámky:
Synonyma - slova souznačná:
- slova, která různě znějí, mají stejný nebo podobný význam
- např. chlapec - hoch, běžet - utíkat
Homonyma - slova souzvučná
- slova mají stejnou zvukovou podobu (stejně znějí), ale mají zcela odlišný význam a někdy i původ
- mezi významy homonym neexistuje vztah, jde o náhodnou shodu tvaru slov
- např. kolej (na železnici) - kolej (vysokoškolská), někdy se liší podoba psaná, např. bít (psa) - být (doma)
Vypracujte cvičení 3 na str. 21 a 4c na str. 21 (u úkolu 4c vymyslete co nejvíce synonym k daným slovům).
Úkoly pošlete do pátku 16.10. na adresu sandra-vodickova@seznam.cz.
Do 23. 10.
(19. – 21. 10.)
Poslechni si nahrávku 2 a zopakuj slovíčka ve cvičení 44/1 v učebnici.
Napiš, co je na obrázku ve cvičení 34/1 v pracovním sešitě. (Piš se zavřenou učebnicí.)
Promysli si, které z těchto potravin máš nebo nemáš rád/a. Ve čtvrtek 22. října v 9:00 proběhne online hodina přes Teams, kde si o tom popovídáme a současně výslovnost slovíček procvičíme.
(22. – 23. 10.)
Doplň text ve cvičení 34/2 v pracovním sešitě.
Pošli nahrávku či video, jak text čteš.
Do 16. 10.
Procvič si minulý čas prostý v online cvičení:
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/grammar/?cc=cz&selLanguage=cs
Poslechni si nahrávku 60 a seřaď obrázky podle toho, co Ted během dne dělal ve cvičení 42/1a v učebnici.
Poslechni si nahrávku ještě jednou a vytvoř věty o tom, co Ted během dne dělal ve cvičení 42/1b.
Pošli nahrávku nebo video, jak věty čteš.
Do 23. 10.
Milí sedmáci, dokončili jsme úvodní lekci. Budeme opakovat a pracovat v Arbeitsheftu (pracovní sešit).
1. Pracovní sešit – slovíčka str. 9, 10
2. Učebnice str. 16. Podívej se na zajímavost zemí, kde je úředním jazykem němčina.
- Deutschland
- Osrerreich
- Schweiz
3. Pracovní sešit str. 8/17
4. Pracovní sešit str. 9/21 Cvičení 17 a 21 na str. 8 a 9 pošli na Teams nebo e-mail Iholoubkova@centrum.cz.
Do 23. 10.
Prohlédni si prezentace na násobení a dělení zlomků. Z učebnice a pracovního sešitu procvičuj příklady na počítání se zlomky. Do 21. 10. pošli na Teams, případně na mail uč. 31/10AB a do 23. 10. uč. 35/5AB.
Do 16. 10.
Do cvičného sešitu str. 23-27, poslat pouze 24/5 a 27/3 do 16.10.
Pro lepší pochopení si prohlédněte následující prezetace:
Do 23. 10.
Přečti si prezentaci Průměrná rychlost nerovnoměrného pohybu. Z prezentace si do sešitu udělej poznámky- vypiš to, co je zabarveno červeně.
Do sešitu vypočítej zadaný příklad na slidu 9. Postup práce a výsledek pošli.
Do 16. 10.
Dokonči pracovní list, který jsme začali ve škole.
Vypočítej: Automobil se pohybuje rychlostí 68 km/h. Jakou dráhu ujede za 2 hodiny a 15 minut?
Výsledky vyfoť a pošli.
Do 23. 10.
test mechorosty a kapraďorosty
Do 16. 10.
Projděte si prezentaci a zapište zápis do sešitu (modře napsáno v prezentaci).
Do 23. 10.
Zopakujte si znalosti o Sámově říši a Velké Moravě - zkuste v pracovním listu přiřadit jednotlivé pojmy k daným říším. Pracovní list pošlete ke kontrole do pátku 23.10. (Posílejte přes Teams, kdo by s tím měl problém, může na mail).
Přečtěte si v učebnicích text na str. 26-30 (kapitoly Kočovní Maďaři a vznik uherského státu, Počátky českého státu). Pro zpestření se můžete podívat na následující videa:
https://www.veselepohadky.cz/…la/
https://www.veselepohadky.cz/…av/
https://www.veselepohadky.cz/…ny/
https://www.veselepohadky.cz/…ch/
Přepište si nebo vytiskněte a vlepte do sešitů připojené poznámky.
Do 16. 10.
Přečtěte si v učebnicích text o Velké Moravě na str. 23-26, prohlédněte si prezentaci. Zápis si udělejte formou doplňovačky, najdete v dokumentu Velká Morava-poznámky. Vyplněné poznámky mi odešlete ke kontrole do pátku 16.10. Odpovězte ještě na otázku - Kdy slavíme státní svátek příchodu věrozvěstů Cyrila a Metoděje?
Do 23. 10.
Podívej se znovu na předposlední slide v prezentaci Vnímání osobnosti. Do sešitu si napiš nadpis „Chyby ve vnímání“. Poté si opiš červeně napsaná slova a ke každému vymysli příklad ze života.
Poznámky vyfoť a pošli.
Do 23. 10.
Projít prezentaci Amerika- poloha, zapsat si poznámky a pojmy vyznačit do slepé mapy, kterou mají doma.
Projít prezentaci Amerika povrch - zapsat do sešitu snímek 2, ze snímku 3 +9 pojmy vyznačit do slepé mapy.
Online hodina v pátek 23. 10. od 9:00 do 9:30.
Do 16. 10.
Učebnice str. 11 a 12 Poloha a rozloha Ameriky - přečíst a s pomocí atlasu projít úkoly (není potřeba nic psát, jen si najít na mapě).
Do 23. 10.
Milí žáci,
děkuji za úkoly z minulého týdne, které mi přišly do Teams.
Vzhledem k tomu, že nyní bude škola probíhat hlavně online, je třeba se seznámit se zásadami bezpečného chování na internetu.
Podívej se na následující videa:
Napište mi do soukromé zprávy na Teams (do chatu) 5 informací o tom, jak má vypadat silné heslo.
Do 23. 10.
Dopiš si do sešitu rozdělení drog:
V pracovním listu vylušti křížovku (úkol číslo 1).
Do 16. 10.
Vyhledej na internetu skutečný životní příběh drogově závislého člověka a přečti si jej.
Napiš mi, co tě na příběhu nejvíce zaujalo či překvapilo.
Do 23. 10.
Kvíz s odkazem na video najete v Teamsech, případně Malá noční hudba od W. A. Mozarta a pár otázek pro ty, kteří se s MS Teams ještě nekamarádí je k dispozici i zde.
Do 16. 10.
Prezentaci a kvíz o české hymně najdete v Teamsech, případně přikládám odkaz na kvíz a prezentaci.
Do 23. 10.
Udělej si selfie a nastav fotografii jako pozadí v telefonu. Nakresli mobil i s obrazovkou pomocí tužky a pastelek/ voskovek. Pro inspiraci nahraju na Teams hotové kresby.
Výkres si vlož do desek a po návratu do školy přineseš všechny najednou.
Do 16. 10.
Poslechni si píseň skupiny Kryštof „ZŮSTAŇ TU SE MNOU“. Na A4 k písni nakresli ilustraci. Technika- pastelky, tužka, vystřihování, nalepování…
Výkres si vlož do desek a po návratu do školy přineseš všechny najednou.
Do 23. 10.
Dívky
V tomto týdnu podle předpovědi bude hezké a teplejší počasí. Snažte se trávit volný čas venku na sluníčku, vyrazte na procházku nebo pomalý výběh. Nezapomeňte na protahovací cvičení!!!
Chlapci
100 kliků
100 dřepů
100 sedů lehů
Vážení rodiče,
často se na nás obracíte s problémy s přihlášením do Vašich účtů v systému Škola Online.
Než nám pošlete e-mail, zkontrolujte si následující:
1. Uživatelské jméno a heslo musíte zadat přesně tak, jak jste si zvolili. Systém rozlišuje velká a malá písmena i diakritiku.
2. Pokud údaje zadáte třikrát špatně, systém se na hodinu zablokuje. Vyčkejte tedy a zkuste se přihlásit znovu po uplynutí jedné hodiny.
Pokud se Vám ani tak nedaří k Vašemu připojit, neváhejte nás kontaktovat.