Navigace

Obsah

Český jazyk

Do 1. 4.

  • Ještě si zopakujte příslovečná určení – učebnice str. 84/ 3 ústně.
  • Nikdo se neozval, že minulý týden jste dostali omylem odkaz na přívlastek, proto dodatečně zde příslovečné určení pro shrnutí:

https://www.youtube.com/watch?v=AxJou0qgxEU

 

  • Přívlastek: přečtěte si rámeček v učebnici na str. 84 dole a udělejte si 

do sešitu výpisky včetně příkladů.

  • Pozorně se znovu podívejte na toto video:

https://www.youtube.com/watch?v=VOdyiuClmF4&t=1s

  • Do sešitu vypracujte cvičení 84/ 1 – pošlete e-mailem

Př. horský potokpotok u lesa

  • Ve středu 1. 4. v 10:00 proběhne online hodina čj na Škole v pyžamu. Použijte, prosím, tento odkaz a do úterý se zaregistrujte, ať jsme ve středu všichni připraveni: https://www.skolavpyzamu.cz/i7px9
  • Pokud byste měli s registrací nějaký problém, ozvěte se!

Do 29.3. 

  • Zhlédněte, prosím, tato videa o větné skladbě.

Základní pojmy:

https://www.youtube.com/watch?v=cL78fuDsXCU&t=4s

Příslovečné určení:

https://www.youtube.com/watch?v=VOdyiuClmF4

  • Potom si vyzkoušejte určování druhů příslovečných určení zde:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/573

Do 25.3.

  • Podívejte se na videa a pročtěte si, jak psát správně e-maily (klidně i z jiných zdrojů). Potom mi jeden krátký napište a pošlete. Stačí 3 – 5 vět o tom, jak se máte a jak vám jde domácí škola.
  • Nezapomeňte na:
  1. předmět zprávy
  2. oslovení
  3. přehlednost textu
  4. rozloučení a podpis

https://www.youtube.com/watch?v=-KaIbBjH0Zk

https://www.youtube.com/watch?v=xFxdRdAQEZs

https://jnp.zive.cz/jak-poslat-e-mail-spravne-a-neztrapnit-se

https://www.wikihow.cz/Jak-napsat-form%C3%A1ln%C3%AD-e-mail

16. - 20. 3.

  • Předmět:
    • přečíst rámeček na str 82 dole, udělat stručné výpisky do sešitu
    • ústně 83/1.
    • 83/3 - ústně, poté libovolné 3 dvojice vět zapsat (př. Cesta (Po) k vesnici vedla mezi poli a lesy. Vydali se na cestu (Pt) hned brzy ráno.).
    • do sešitu 83/ 2a (vypsat předměty a určit jejich pád).
    • v pracovním sešitě 37/1, 2.
  • Příslovečné určení - přečíst rámeček str. 83 dole, výpisky.
  • Pokračujte ve čtení alepoň 3x týdně.
  • Procvičovat čj můžete také online, například na www.umimecesky.cz nebo www.onlinecviceni.cz.

11. - 13. 3.

  • Dokončit slohové práce + poslat na brnkoval@seznam.cz.
  • Zopakovat rozvíjející větné členy na str. 82 (rámeček), do sešitu vypracovat 82/1 - vypsat vyznačené větné členy a určit jejich druh - poslat.
  • Pokračovat ve čtení rozečtených knih 10 - 20 stran nejméně 3x týdně, vyplňovat postupně čtenářské listy.

 Anglický jazyk

30. 3. – 1. 4. 

  • zelená učebnice cvičení 7/6- do sešitu + věty do sešitu přeložit. 
  • (Present continuous- viz Přehled mluvnice zelený PS 66- 67). 
  • Hotová cvičení vyfotit a poslat na mail.

26. - 29. 3. 

  • zelená učebnice cvičení 7/ 4a, b- do sešitu. 
  • zelená učebnice cvičení 7/ 5a, b- do sešitu. 
  • (Present continuous- viz Přehled mluvnice zelený PS 66- 67). 
  • Hotová cvičení vyfotit a poslat na mail.

23. - 25. 3. 

  • nová slovní zásoba- zelený PS strana 74- Introduction B. 
  • zelená učebnice strana 6- přečíst a cvičení 7/2 do sešitu. 
  • Hotová cvičení vyfotit a poslat na mail.
  • Nafocené stránky z učebnice a PS zde.

17.- 19. 3. 

  • nová slovní zásoba Introduction A- zelený PS strana 74. 
  • zelená učebnice- přečíst stranu 4 a vypracovat do sešitu cvičení 4/1 a 5/2.
  • zelená učebnice cvičení 5/3- doplnit. 
  • zelená učebnice cvičení 5/5a, b vypracovat do sešitu (Present simple- viz zelený PS strana 66). 

 

Sešit a učebnice

11.- 12. 3. 

  • dokončit červený PS- strany 64 a 65. 

Německý jazyk

Do 29. 3. 2020

  • Pracovní sešit str. 35/ 4, 6. 
  • Stránku ofoť a pošli na e-mail iholoubkova@centrum.cz.

Do 25. 3. 2020

  • Opiš do sešitu a odpověz: 
    • Vater meines Vaters - 
    • Mutti meiner Mutti- 
    • Sohn meines Opa- 
    • Tochter meiner Oma- 
    • Bruder meiner Mutti- 
    • Schwester meiner Schwester-
  • Odpovědi vyfoť a pošli na iholoubkova@centrum.cz. 
  • Opakovat slovíčka (podstatná jména) PS/str. 42.

Do 20. 3. 2020

  • Vypsat do školního sešitu všechna podstatná jména včetně členu, str. 42/PS. Členy si rozliš barevně. Rod mužský modře, rod ženský červeně, rod střední zeleně 
  • PS (pracovní sešit) str.34/ 1, 2, 3. Stránku ofoť a pošli na E-mail. 

Matematika

Do 25. 3. 

  • Do geometrického sešitu-zvýrazněné rámečky ze stran 44 a 45-neposílat. 
  • Z druhé strany sešitu-procvičuj- str.44-neposílat. 
  • 44/3AB a 44/4-poslat. 

Do 29.3. 

  • Do geometrického sešitu-přehled v tabulce na str.46-neposílat. 
  • Z druhé strany sešitu-procvičuj – str. 45-neposílat. 
  • 45/10,11-poslat.

Do 22. 3. 

  • Do geom. sešitů-rámeček str. 38 

    • 2 rámečky str. 39 
    • 2 rámečky str. 40 
  • Výšky a úhlopříčky- 3rámečky str. 41, rámečky str.42 a 43 
  • Z druhé strany-str.39/cv.7,8,9,10, str. 40/cv. 13,14, str. 42/2 - naskenuj či nafoť a pošli na mail.

Do 15. 3. 

  • Do geom. sešitů – Čtyřúhelník-rámeček str. 36. 
  • Z druhé strany-str. 37/cv.1,2,3,4-naskenuj či nafoť a pošli na mail. 

Fyzika

Do 3. 4.

Milí žáci,

jak jsem již předeslala na videokonzultaci, čeká nás tento týden test.

Test proběhne ve čtvrtek 2. 4. v aplikaci Socrative a bude zpřístupněn od 9:00 do 13:00. Údaje k přihlášení jsou stejné jako vždy. 

  • Room name: BENEDIKTOVA.
  • Jméno: zadejte své. :-)

V testu očekávejte učivo minulých 14 dnů, tedy hydraulická zařízení, hydrostatickou sílu, hydrostatický tlak a vztlakovou sílu.

úterý nás čeká videokonzultace, a protože si myslím, že za dobu karantény už musíte být dostatečně vyspalí, sejdeme se zde v 10:00.

No a co bude tento týden nového?

  • Vztlaková síla a Archimédův zákon.
    • V naší učebnici je to strana 115–122.
      • Učebnici si projděte, je tam mnoho obrázků, které vám pomohou s pochopením látky,
      • Kdo by chtěl jinou učebnici, tak ta je tady. :-)
    • To nejdůležitější - stručné poznámky (obrázek si překleslete, pozor na správné zobrazení šipek).
    • A pod ně si zapište vzorový příklad (fotovideo).
    • No a kdo by chtěl ještě nějakou tu jedničku navíc, vyřeší poslední dva příklady v tomto procvičování (ty, u kterých není výsledek, samozřejmě:-)) a pošle je před konzultací. :-)

Do 27. 3. 2020

Milí žáci,

níže přináším videa s řešením příkladů z minulého týdne:

A nyní další látka, tedy ta, kterou bychom měli zvládnout do konce příštího týdne (27. 3. 2020). Tématem budou účinky gravitační síly Země na kapalinu, tlaková síla v kapalině (tedy hydrostatická síla) a hydrostatický tlak.

  • Vaše učebnice se tomu věnuje na stránkách 105 – 114, nelekejte se velkého rozsahu, je tam mnoho obrázků. :-) 
    • Tlaková síla 105 – 109.
    • Hydrostatický tlak 110 – 114.
  • Pro ty, kdo by učebnici neměli doma nebo chtěli ještě jinou inspiraci, zde je ukázka z další učebnice.
  • Zde jsou důležité poznámky. Zapište si je do sešitu.
    • Řešený příklad k tlakové síle (foto a video).
    • Řešený příklad k tlakové síle II (foto a video).
    • Řešený příklad k hydrostatickému tlaku (foto a video).
  • V pondělí odpoledne proběhne videokonzultace k první části tématu, tedy tlakové síle v kapalině. Čas bude upřesněn v neděli.
  • Do úterý je možné vyřešit tyto příklady na procvičení, výsledky pošlete na e-mail nebo messenger, ohodnotím je (poslední dva). 
  • V úterý odpoledne bychom udělali další videosetkání, myslím, že to minulé dopadlo dobře. Tak hlasujte, kdy se sejdeme.

Do 20. 3. 2020

Milí žáci, 

děkuji za vyplnění pracovního listu z 10. 3. 2020. Známky vám pošlu příští týden. Nyní, prosím, pokračujte v problematice hydraulických zařízení.

Zde naleznete řešený příklad, ten si opište do sešitu pod poslední poznámky.

V učebnici se na tuto látku můžete podívat na stránce 104 a nebo přikládám 2 stránky z další učebnice, kde naleznete také šikovné vysvětlení.

Zde je on-line procvičování.

Zde jsou dva příklady k vypočtení. Kdo mi je zašle vyřešené do úterý 17. 3., může bojovat o dobrou známku. Jinak v tento den zobrazím řešení a další úkoly.

A v případě potřeby - víte, kde mě najdete. ;-)

 

Dějepis

Do 27. 3.

Raný novověk a hospodářské a společenské změny v 15. a 16. století 

  • Pročíst v učebnici stránky 71-74, projít si videa a prezentaci na Google disku, zaslat vyplněný soubor Otázky - Hospodářské a společenské změny v 15. a 16. století.
  • Vypracovaný úkol ho můžete vlepit nebo přepsat do sešitu, poslouží místo poznámek (vše si samozřejmě můžete přepsat).

Do 22. 3. 2020

  • Přečti si rozhovor s osobností a přiřaď správné otázky k odpovědím. Doplň soubor Doplňovačka z učebnice - Tatarské, Turecké a jiné výboje s pomocí učebnice (str. 69-70) a vlep si ho do sešitu. Obojí odešli ofocené ke kontrole.

Zeměpis

Do 1. 4. 2020

Napiš a vysvětli, zapiš do sešitu:

  1. Adamův most
  2. Andamany
  3. Angkor
  4. Čhotá Nágpur
  5. Čunking
  6. Dašte Kavir
  7. Demávend
  8. Formóza
  9. Hidžás
  10. Hilmand
  11. Chaj-Nan
  12. Charbin

Do 27. 3. 2020

  • Vytvoř manuál na hlavní města a státy Asie.
  • Hlavní města v Asii seřaď dle počtu obyvatel.

11. - 20. 3. 

  • Asie - státy a hlavní města.

Přírodopis

Do 27. 3. 2020

Milí žáci,

děkuji za vzorné posílání pracovních listů. Někdo dokonce posílal i vyplněné spojovačky, super. Co nás čeká v dalším týdnu?

 

A jak jsem předeslala minulý týden, čeká nás test. Test bude obsahovat učivo pouze z vybraných skupin ptáků, a těmi jsou:

  • hrabaví, vrubozobí, dravci a sovy.
  • a samozřejmě obecné informace (pro ty, kdo by ztratili poznámky ze školy, pro jistotu přikládám zde).

Test proběhne ve středu 25. 3. od 9:00 do 13:00 pomocí aplikace Socrative tak, jak to bývá ve škole. Vstup je přes tento odkaz (nevstupuj dříve než v 9:00!!!).

  • Room name: BENEDIKTOVA.
  • Pak napište své jméno. Až vyplníte všechny otázky (10), můžete aplikaci ukončit (vypnout). Mezi otázkami nelze přeskakovat!
  • Výsledky dorazí večer e-mailem, Messengerem nebo Whats appem.

Do 20. 3.

Milí žáci,

níže uvedené učivo byste si měli projít do 20. 3. Neděste se jeho množství, většina úkolů je dobrovolných a záleží na každém z vás, jak se do problematiky dravců, sov, papoušků nebo pěvců zahloubá. Nezapomeňte však včas odevzdat pracovní list.

  •  
  • Studijní text ke stažení zde.
  • K textu doporučuji najít obrázky zmíněných ptáků na internetu.
  • V případě zájmu je možné zhlédnout dokumet o papoušcích.
  • Procvičování:
  • Vyplňte pracovní list a vyfocené řešení odevzdejte 20. 3. 2020 na FB nebo e-mail.
  • V týdnu od 23. 3. 2020 proběhne online test (Ptáci - od hrabavých po šplhavce - včetně).

Občanská výchova

Pracuj s internetem:

1. Čím se lišíme? Napište alespoň 5 odlišností: 

2. Co mají lidé společného? Napiš alespoň 5 věcí: 

3. Vysvětli pojem „diskriminace“: 

4. Vysvětli pojem „rasismus“: 

5. Vysvětli pojem „xenofobie“:

Rodinná výchova

Do 27. 3.

Režim dne

  • Milí žáci, práve se nacházíme ve vyjímečném režimu - nechodíme do školy, nemůžeme ven, nevídáme se s kamarády, učíme se z domova. To může být pro naši hlavu velmi složité. Je důležité nastavit si i v těchto dnech nějaký režim. Proto, sedněte k internetu a zkuste vyhledat informace o správném denním režimu. Odpovězte na otázky:
    • Kolik hodin denně bychom měli spát, kolik trávit prací (školou) a kolik odpočinkem?
    • Jaký je tvůj denní režim běžně a jaký je teď, v nouzovém režimu?
    • Zkus vyhledat na internetu typy, co by měli lidé, kteří teď nechodí do práce a do školy dělat, aby si udrželi "čistou hlavu" a aby jim z karantény "nehráblo"? :-)

Vypracovaný úkol odevzdej na FB nebo e-mail.

Do 19. 3. 2020

Zdravá výživa

Zhlédni následující videa:

Na papír vypracuj svůj vlastní jídelníček, nezapomeň na tekutiny. Zkus ho sestavit co nejpravdivěji, tedy podle toho, co opravdu jíš. Nezapomeň na tekutiny. Až jídelníček sestavíš, odpověz na následující otázky:

  • Jaké největší chyby děláš ve svém stravování?
  • Piješ dostatečné množství tekutin?
  • Rozděluješ si jídlo do správného poštu dávek běhěm dne. 
  • Jak bys mohl svůj jídelníček upravit, aby se tvé tělo mělo lépe?

12. 3. 2020

Infekční choroby

  • Odpověz na následující dotazy:
    • Co je to infekční onemocnění? 
    • Jaká znáš? Prodělal už jsi nějaké?
    • Jak se nejlépe bránit proti infekčnímu onemocnění?
    • Co je to epidemie a co je pandemie? 
    • Stručně popiš dvě významné epidemie (nebo pandemie) infekčních onemocnění v historii lidstva.

Vypracovaný úkol odevzdej na FB nebo e-mail.

Informatika

Do 3. 4.

Milí žáci, 

věřím, že s Lightbotem už jste se skamarádili. Zkuste s ním tedy vyřešit kapitolu Cykly. Tohle byla rozcvička, příště už to bude těžší, vyzkoušíme Scratch. Kdo by měl čas a chuť, může se podívat na stránky a zkusit se zaregistrovat.

Do 27. 3. 

  • Určitě všichni pamatujete na robota Galaxyho, kterého jsme programovali. Nyní je tu další, jmenuje se Lightboot. Zkuste s ním řešit jeho úlohy, od základů, přes procedury. A pošlete mi fotku, že jste odemkli všechny zámečky v části Základy a Procedury. Hezkou zábavu všem. :-)

Úkol na 19. 3. 2020:

  • Vyhledej informace o nějaké významné pandemii (nebo epidemii) v historii lidstva a zpracuj ji do prezentace.
  • Nezapomeň např. na: místo (stát), počet obětí, druh onemocnění, příznaky, léčba, dopady na společnost, období,...
  • Prezentaci pošlete na můj e-mail.

Hudební výchova

Do 27. 3.

Moji milí,

natočila jsem pro vás slíbené video. Přidávám také text a noty na písničku, která je na videu a odkazy na dvě písničky o Koronaviru – od Pokáče a skupiny Mirai. Těším se na vaše reakce formou  Like nebo komentáře k videu, na WhatsApp /608759593/ nebo jary.smolakova@gmail.com

Do 20. 3.

Milí sedmáci,

z hudebky pro vás mám něco odpočinkového, na boomwhackers si teď chvíli nezaboucháme, takže každý týden ode mě dostanete krátký nenáročný úkol. Pokusím se, abychom se výhledově setkali v nějakém virtuálním prostředí a příští týden se těšte na krátké video ode mě, na kterém si i zazpíváme. A tady jsou dva krátké úkoly pro tento týden: 

  1. Zeptejte se jednoho z rodičů, jakou kapelu nebo zpěváka měl rád ve vašem věku a poslechněte si na internetu nějakou skladbu od tohoto interpreta. Odkaz mi můžete poslat do mailu na jary.smolakova@gmail.com nebo přes WhatsApp /608 75 95 93/
  2. Koukněte se krátkou animaci ke skladbě Antonia Vivaldiho Jaro a zkuste si o tomto skladateli najít nějaké informace /v jaké době žil, jaká díla složil, zajímavosti o jeho životě/.

Tělesná výchova + sportovní výchova (Mgr. Miroslav Trojanec)

Do 1. 4. 2020

  • 30 minut meditace (vhodná hudba z internetu).
  • Protahování:
    • stoj na lopatkách,
    • nohy za hlavu,
    • prosedy, prolehy,
    • překážkový sed.

Do 27. 3. 2020

  • Zacvič si, udělej:
    • 100 dřepů,
    • 100 kliků,
    • 100 sedů lehů,
    • 100 výšlapů.