Navigace

Obsah

Český jazyk

Do 1. 4.

  • Ještě si zopakujte příslovečná určení – učebnice str. 84/ 3 ústně.
  • Nikdo se neozval, že minulý týden jste dostali omylem odkaz na přívlastek, proto dodatečně zde příslovečné určení pro shrnutí:

https://www.youtube.com/watch?v=AxJou0qgxEU

 

  • Přívlastek: přečtěte si rámeček v učebnici na str. 84 dole a udělejte si 

do sešitu výpisky včetně příkladů.

  • Pozorně se znovu podívejte na toto video:

https://www.youtube.com/watch?v=VOdyiuClmF4&t=1s

  • Do sešitu vypracujte cvičení 84/ 1 – pošlete e-mailem

Př. horský potokpotok u lesa

  • Ve středu 1. 4. v 9:00 proběhne online hodina čj na Škole v pyžamu, buďte všichni připraveni!

Do 29.3. 

  • Zhlédněte, prosím, tato videa o větné skladbě.

Základní pojmy:

https://www.youtube.com/watch?v=cL78fuDsXCU&t=4s

Příslovečné určení:

https://www.youtube.com/watch?v=VOdyiuClmF4

  • Potom si vyzkoušejte určování druhů příslovečných určení zde:

https://www.skolasnadhledem.cz/game/573

Do 25.3.

  • Podívejte se na videa a pročtěte si, jak psát správně e-maily (klidně i z jiných zdrojů). Potom mi jeden krátký napište a pošlete. Stačí 3 – 5 vět o tom, jak se máte a jak vám jde domácí škola.
  • Nezapomeňte na:
  1. předmět zprávy
  2. oslovení
  3. přehlednost textu
  4. rozloučení a podpis

https://www.youtube.com/watch?v=-KaIbBjH0Zk

https://www.youtube.com/watch?v=xFxdRdAQEZs

https://jnp.zive.cz/jak-poslat-e-mail-spravne-a-neztrapnit-se

https://www.wikihow.cz/Jak-napsat-form%C3%A1ln%C3%AD-e-mail

16. - 20. 3.

  • Předmět:

    • přečíst rámeček na str 82 dole, udělat stručné výpisky do sešitu
    • ústně 83/1.
    • 83/3 - ústně, poté libovolné 3 dvojice vět zapsat (př. Cesta (Po) k vesnici vedla mezi poli a lesy. Vydali se na cestu (Pt) hned brzy ráno.).
    • do sešitu 83/ 2a (vypsat předměty a určit jejich pád).
    • v pracovním sešitě 37/1, 2.
  • Příslovečné určení - přečíst rámeček str. 83 dole, výpisky.
  • Pokračujte ve čtení alepoň 3x týdně.
  • Procvičovat čj můžete také online, například na www.umimecesky.cz nebo www.onlinecviceni.cz.

11. - 13. 3.

  • Dokončit slohové práce + poslat na brnkoval@seznam.cz.
  • Zopakovat rozvíjející větné členy na str. 82 (rámeček), do sešitu vypracovat 82/1 - vypsat vyznačené větné členy a určit jejich druh - poslat.
  • Pokračovat ve čtení rozečtených knih 10 - 20 stran nejméně 3x týdně, vyplňovat postupně čtenářské listy.

Anglický jazyk

Do 1. 4. 

  • Ti, kteří nesplnili úkol z minulého týdne (video s Grinchem), pošlou výsledek zpět nejpozději v pondělí 30. 3.!!!  Doporučuji nepřehrávat v Chromu, nefunguje zde stoprocentně. 
  • Použijte, prosím, tento odkaz a přihlaste se do Školy v pyžamu. Je tam pro vás připravena třída 7. B. Zaregistrujte se pod svým jménem.

https://www.skolavpyzamu.cz/1d4f0

  • úterý 31. 3. v 10:00 proběhne online hodina angličtiny tamtéž, proto se zaregistrujte hned v pondělí, přijde vám pozvánka. Zároveň si dopředu podle červeného pracovního sešitu Project zopakujte přítomné časy (znovu Present simple str. 66, Present continuous str. 67), na ně se zaměříme, ať jste připraveni!
  • Udělejte si také poznámky do sešitu k Present continuous:
    • a) použití
    • b) pravopis
    • c) příklad věty oznamovací, otázky a krátké odpovědi, záporné věty (vše podle str. 67 v červeném PS)

 

Do 29. 3. 

  • Tentokrát si zkusíme práci s videem. Podobný typ cvičení jsme už dříve dělali ve škole společně. Vytvořila jsem na této stránce virtuální třídu 7. B. Po otevření odkazu se budete muset nejprve zaregistrovat, a tím vytvořit vlastní účet. Až splníte úkoly ve videu, pošlete ho mně do naší virtuální třídy. Pokud by něco nefungovalo, volejte mi, prosím.

https://en.islcollective.com/video-lessons/grinch-present-simple-3rd-person-singular?code=PbpfUmGFE8

Do 29. 3. 

  • Tentokrát si zkusíme práci s videem. Podobný typ cvičení jsme už dříve dělali ve škole společně. Vytvořila jsem na této stránce virtuální třídu 7. B. Po otevření odkazu se budete muset nejprve zaregistrovat, a tím vytvořit vlastní účet. Až splníte úkoly ve videu, pošlete ho mně do naší virtuální třídy. Pokud by něco nefungovalo, volejte mi, prosím.

https://en.islcollective.com/video-lessons/grinch-present-simple-3rd-person-singular?code=PbpfUmGFE8

Do 25.3.

  • Podívejte se na tato videa, pusťte si je víckrát za sebou:

https://www.youtube.com/watch?v=dSBIqRYu0PY

https://www.youtube.com/watch?v=L9AWrJnhsRI

  • Potom vyplňte tato cvičení. Zkuste vyfotit obrazovku a poslat mi jí, nebo alespoň napište e-mail, jak vám cvičení šla, popřípadě, co vám nešlo.

Kladné věty:

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/simple_present_statements.htm 

Zápor:

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/simple_present_negation_sentences.htm  

Otázka:

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/questions/simple_present.htm

16.- 20. 3. 

13. 3. 2020

  • Pracovní sešit str. 64 - 65 (opakování) - poslat.

Německý jazyk

Do 29. 3. 2020

  • Pracovní sešit str. 35/ 4, 6. 
  • Stránku ofoť a pošli na e-mail iholoubkova@centrum.cz.

Do 25. 3. 2020

  • Opiš do sešitu a odpověz: 
    • Vater meines Vaters - 
    • Mutti meiner Mutti- 
    • Sohn meines Opa- 
    • Tochter meiner Oma- 
    • Bruder meiner Mutti- 
    • Schwester meiner Schwester-
  • Odpovědi vyfoť a pošli na iholoubkova@centrum.cz. 
  • Opakovat slovíčka (podstatná jména) PS/str. 42.

20. 3. 2020

  • Vypsat do školního sešitu všechna podstatná jména včetně členu, str. 42/PS. Členy si rozliš barevně. Rod mužský modře, rod ženský červeně, rod střední zeleně 
  • PS (pracovní sešit) str.34/ 1, 2, 3. Stránku ofoť a pošli na E-mail. 

Matematika

Do 25. 3. 

  • Do geometrického sešitu-zvýrazněné rámečky ze stran 44 a 45-neposílat. 
  • Z druhé strany sešitu-procvičuj- str.44-neposílat. 
  • 44/3AB a 44/4-poslat. 

Do 29.3. 

  • Do geometrického sešitu-přehled v tabulce na str.46-neposílat. 
  • Z druhé strany sešitu-procvičuj – str. 45-neposílat. 
  • 45/10,11-poslat.

Do 22. 3. 

  • Do geom. sešitů-rámeček str. 38 
    • 2 rámečky str. 39 
    • 2 rámečky str. 40 
  • Výšky a úhlopříčky- 3rámečky str. 41, rámečky str.42 a 43 
  • Z druhé strany-str.39/cv.7,8,9,10, str. 40/cv. 13,14, str. 42/2 - naskenuj či nafoť a pošli na mail.

Do 15. 3. 

  • Do geom. sešitů – Čtyřúhelník-rámeček str. 36. 
  • Z druhé strany-str. 37/cv.1,2,3,4-naskenuj či nafoť a pošli na mail. 

Fyzika

23. 3.– 25. 3. 

  • Hydrostatický tlak Uč.110-111 přečíst, vypsat poznámky, zapsat do sešitu vzorový příklad - řešení příkladu. 

26. 3. -27. 3. 

  • Hydrostatický tlak Uč. 112Přečíst, 113/ 1,2,3,5 -písemně do sešitu Písemné úkoly ofotit a poslat na blahovajani@seznam.cz do 27. 3. 2020.

16.3.-20.3. 

  • Přečíst si novou látku str. 105 – 108 Účinky gravitační síly Země na kapalinu. 
  • Do sešitu vypsat poznámky a vzorový příklad ze str.107. 
  • Do sešitu vyřešit otázky 1-5 ze str.108 Písemné úkoly ofotit a poslat na blahovajani@seznam.cz do 20.3.

11.3. – 13.3.

  • Uč. 104-104 Hydraulické zařízení - přečíst. 
  • vypsat poznámky + písemně vypracovat otázky str. 105/1-4 Písemné úkoly ofotit a poslat na blahovajani@seznam.cz do konce týdne.

Dějepis

Do 27. 3. 

Stoletá válka

  • Projít si v učebnici stránky 67 a 68, na Google disku prezentaci a video o Janě z Arku, zapsat poznámky. Nakonec zaslat vyřešený Práce s textem - Rozhovor s... (postačí odpovědi do mailu, nemusíte tisknout).
  • Dále Tatarské, turecké a jiné výboje
  • S pomocí učebnice vyplnit doplňovačku, vlepit  ji do sešitu místo poznámek a zaslat ke kontrole na mail.

Do 22. 3. 2020

  • Dokončit z Google disku zápis do sešitu k husitství, tzn. hlavně důsledky husitských válek.
  • Pročíst v učebnici str. 62-64 Království dvojího lidu a Jiří z Poděbrad, na Google disku si projít prezentaci, videa případně další přiložené materiály a zapsat si (či vytisknout) zápis do sešitu.
  • Nakonec vyluštit Křížovku – Husitství. Zápisy i křížovku poslat ofocené ke kontrole.

Do 16. 3. 2020

  • Dokončit časovou osu husitských válek s pomocí učebnice nebo (a hlavně!) informací a prezentací na Google disku (soubor Časová osa - Husitské války lze použít jako vzor). Bylo by dobré podívat se i na některá videa na disku pro lepší pochopení tématu i zopakování. Fotografii dokončené časové osy a zašlete na 

Přírodopis

Do 27. 3. 2020

Milí žáci,

děkuji za vzorné posílání pracovních listů. Někdo dokonce posílal i vyplněné spojovačky, super. Co nás čeká v dalším týdnu?

 

A jak jsem předeslala minulý týden, čeká nás test. Test bude obsahovat učivo pouze z vybraných skupin ptáků, a těmi jsou:

  • hrabaví, vrubozobí, dravci a sovy.
  • a samozřejmě obecné informace (pro ty, kdo by ztratili poznámky ze školy, pro jistotu přikládám zde).

Test proběhne ve středu 25. 3. od 9:00 do 13:00 pomocí aplikace Socrative tak, jak to bývá ve škole. Vstup je přes tento odkaz (nevstupuj dříve než v 9:00!!!). 

  • Room name: BENEDIKTOVA.
  • Pak napište své jméno. Až vyplníte všechny otázky (10), můžete aplikaci ukončit (vypnout). Mezi otázkami nelze přeskakovat!
  • Výsledky dorazí večer e-mailem, Messengerem nebo Whats appem.

Milí žáci,

níže uvedené učivo byste si měli projít do 20. 3. Nědeste se jeho množství, většina úkolů je dobrovolných a záleží na každém z vás, jak se do problematiky dravců, sov, papoušků nebo pěvců zahloubá. Nezapomeňte však včas odevzdat pracovní list.

  • Studijní text ke stažení zde - projít do nadpisu 6.9.2 Hmyzožraví (ten už ne!).
  • K textu doporučuji najít obrázky zmíněných ptáků na internetu.
  • V případě zájmu je možné zhlédnout dokumet o papoušcích.
  • Procvičování:
  • Vyplňte pracovní list a vyfocené řešení odevzdejte 20. 3. 2020 na FB nebo e-mail.
  • V týdnu od 23. 3. 2020 proběhne online test (Ptáci - od hrabavých po šplhavce - včetně).

Zeměpis

Do 1. 4. 2020

Napiš a vysvětli, zapiš do sešitu:

  1. Adamův most
  2. Andamany
  3. Angkor
  4. Čhotá Nágpur
  5. Čunking
  6. Dašte Kavir
  7. Demávend
  8. Formóza
  9. Hidžás
  10. Hilmand
  11. Chaj-Nan
  12. Charbin

Do 27. 3. 2020

  • Vytvoř manuál na hlavní města a státy Asie.
  • Hlavní města v Asii seřaď dle počtu obyvatel.

11. - 20. 3. 

  • Asie - státy a hlavní města.

Občanská výchova

Pracuj s internetem:

1. Čím se lišíme? Napište alespoň 5 odlišností: 

2. Co mají lidé společného? Napiš alespoň 5 věcí: 

3. Vysvětli pojem „diskriminace“: 

4. Vysvětli pojem „rasismus“: 

5. Vysvětli pojem „xenofobie“:

Rodinná výchova

Do 27. 3. 2020

Koronavirus 

  1. vysvětli, co je epidemie a pandemie. 
  2. jak se chráníš proti tomuto zákeřnému viru. 
  3. popiš svůj režim dne v době nuceného volna. 
  4. kolik času denně věnuješ úkolům, které ti vyučující zadávají Odpovědi na otázky vyfoť a pošli na iholoubkova@centrum.cz. 

Do 20. 3. 2020

Napiš v 10 heslech, jaký by měl být tvůj budoucí partner/partnerka. 

  • Ofoť a zašli na e-mail. 
  • Termín 20.3.2020.

Hudební výchova

Do 27. 3.

Moji milí,

natočila jsem pro vás slíbené video. Přidávám také text a noty na písničku, která je na videu a odkazy na dvě písničky o Koronaviru – od Pokáče a skupiny Mirai. Těším se na vaše reakce formou  Like nebo komentáře k videu, na WhatsApp /608759593/ nebo jary.smolakova@gmail.com

Do 20. 3.

Milí sedmáci,

z hudebky pro vás mám něco odpočinkového, na boomwhackers si teď chvíli nezaboucháme, takže každý týden ode mě dostanete krátký nenáročný úkol. Pokusím se, abychom se výhledově setkali v nějakém virtuálním prostředí a příští týden se těšte na krátké video ode mě, na kterém si i zazpíváme. A tady jsou dva krátké úkoly pro tento týden: 

  1. Zeptejte se jednoho z rodičů, jakou kapelu nebo zpěváka měl rád ve vašem věku a poslechněte si na internetu nějakou skladbu od tohoto interpreta. Odkaz mi můžete poslat do mailu na jary.smolakova@gmail.com nebo přes WhatsApp /608 75 95 93/
  2. Koukněte se krátkou animaci ke skladbě Antonia Vivaldiho Jaro a zkuste si o tomto skladateli najít nějaké informace /v jaké době žil, jaká díla složil, zajímavosti o jeho životě/.

Informatika

Do 5. 4. 

Milí žáci, 

věřím, že s Lightbotem už jste se skamarádili. Zkuste s ním tedy vyřešit kapitolu Cykly. Tohle byla rozcvička, příště už to bude těžší, vyzkoušíme Scratch. Kdo by měl čas a chuť, může se podívat na stránky a zkusit se zaregistrovat.

Do 27. 3. 

  • Určitě všichni pamatujete na robota Galaxyho, kterého jsme programovali. Nyní je tu další, jmenuje se Lightboot. Zkuste s ním řešit jeho úlohy, od základů, přes procedury. A pošlete mi fotku, že jste odemkli všechny zámečky v části Základy a Procedury. Hezkou zábavu všem. :-)

Úkol na 19. 3. 2020:

  • Vyhledej informace o nějaké významné pandemii (nebo epidemii) v historii lidstva a zpracuj ji do prezentace.
  • Nezapomeň např. na: místo (stát), počet obětí, druh onemocnění, příznaky, léčba, dopady na společnost, období,...
  • Prezentaci pošlete na můj e-mail.

Tělesná výchova + spotovní výchova (Mgr. Miroslav Trojanec)

Do 1. 4. 2020

  • 30 minut meditace (vhodná hudba z internetu).
  • Protahování:
    • stoj na lopatkách,
    • nohy za hlavu,
    • prosedy, prolehy,
    • překážkový sed.

Do 27. 3. 2020

  • Zacvič si, udělej:
    • 100 dřepů,
    • 100 kliků,
    • 100 sedů lehů,
    • 100 výšlapů.